robbe U31 212 with bajonett and 125 mm tube technic in Alu

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  • mischka75
    Junior Member
    • Nov 2007
    • 24

    #1

    robbe U31 212 with bajonett and 125 mm tube technic in Alu

    Hallo here some new pictures from the new U31 from robbe ,

    more Info´s





    Best Regards

    Thomas








  • mischka75
    Junior Member
    • Nov 2007
    • 24

    #2
    new part

    Hallo here the new pics from the u31 from robbe.

    Best Regards
    Thomas







    Comment

    • mischka75
      Junior Member
      • Nov 2007
      • 24

      #3
      Closeing the split

      Hallo hier ein neuer Teil vom Baubericht U31 , Nähte verkleben.

      Mit einem kleiner Fräser aufgetrennte Naht.
      Unter der unteren Verklebung im Rumpf haben sich Hohlräume gebildet


      Mit Malerklebeband ( Klebeband mit Folie ) wird auf beiden
      Seiten des Spalt´s das Klebeband aufgebracht. Vorteil es nacher
      wieder gut zu entfernen und man schützt den Rumpf vor Kleber.


      Nun mit Stabilit ( mittlere Größe ) den Spalt ausfüllen und glatt ziehen.

      Für Leute die das nicht kennen , daß ist ein 125 KG Rohr gibt es fast in
      jedem Baumarkt für ca 4 Euro ! Auch Abwasserrohr genannt.

      Bei Fragen könnt Ihr mir gerne eine PN oder Mail schreiben.

      Grüsse Thomas










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      • raalst
        Senior Member
        • Feb 2003
        • 1229

        #4
        Hi Thomas,

        Please be

        Hi Thomas,

        Please be advised not much people on this forum can read
        the german language

        Comment

        • wolfsong
          Junior Member
          • Jan 2005
          • 189

          #5
          not sure, but shouldn't that

          not sure, but shouldn't that post be under the builder threads and not under sub-swap?

          just curious...

          but nice built

          stefan

          Comment

          • tmsmalley
            SubCommittee Member
            • Feb 2003
            • 2376

            #6
            http://data.robbe-online.net/robbe_pic/P1001/P1001_1-1215.jpg

            Here is the information from



            Here is the information from the Robbe site. Note the model is pretty good sized - 1430 mm = about 57 inches long!

            We recommend the use of a computer radio control set, as these systems feature the electronic mixers required to control the cruciform plane system and give the model scale running characteristics. A static diving mechanism is in preparation; this will reduce residual buoyancy when using the dynamic diving procedure.

            Specification]http://at.robbe-online.net/rims_at.storefront/45bfd3ef001c66f7271b3e0dc14606ab/Product/View/1&2D1215[/url]

            Comment

            • mischka75
              Junior Member
              • Nov 2007
              • 24

              #7
              new parts.

              Hallo , neue Info´s.:

              I think the pictures show the work on model kit. If you have questions , please send me an email.

              It is not so easy for me to write the text in english , because I don´t now the spezial words for the parts in english. Please can somebody tell the moderator some words to put the in the right forum index " builder threads " thats you so much.

              Best Regards

              Thomas




              Rumpfboden mit Klebeband abgedeckt und mit

              Stabilit geklebt.




              Nach dem Verkleben und anrauhen der Teile.



              Der Boden wird in der Version zusätzlich noch mit einem

              3mm ABS Steifen überklebt , für mehr Stabilität. So sollte

              die Naht auch bei einer harten Grundlandung halten.





              Die 4 Paare der Ruderbefestigung mit eingebauten Lagerbuchsen.





              Heckkonus mit den Ruderlagern , diese wurden mit

              Sekundenkleber eingebaut geht sehr gut.

              Grüsse
              Thomas

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              • mischka75
                Junior Member
                • Nov 2007
                • 24

                #8
                Hallo hier wieder neues aus

                Hallo hier wieder neues aus der Werft.:



                Heckkonus mit eingeklebtem Metall-Drehteil für die Aufnahme

                des Stevenrohr´s. Kleber Stabilit ( kleinste Menge )




                125 mm Bajonett mit Bohrungen. Als Bohrschablone

                dient der Motor-Spant aus dem Technikgerüst.Innenseite




                125 mm Bajonett mit Stopfbuchsen für die

                Gestängedurchführung mit 3 mm Messingrohr.

                Wasserseite.




                So wird am Schluß aussehen , wenn der Verschluss

                eingebaut ist.


                Grüsse Thomas

                Comment

                • mischka75
                  Junior Member
                  • Nov 2007
                  • 24

                  #9
                  rear part

                  Hallo neue Bilder und Infos.



                  Der letzte Spant im Gerüst , auch mit einem Aluspant

                  verstärkt und mit passender Aufnahme für das Bajonett.




                  Bajonett und Heckspant zur Probe zusammen gesetzt.




                  4 Gewindestangen 160 mm lang nehmen im Innern

                  das Technikgerüst auf und auch der Wasserseite

                  die Halterung für die Ruder und Welle.




                  Kreuzhalter zur Probe montiert , mit den weiteren

                  Gewindestangen für das Heckteil im Kegel.




                  Blick von Oben , im unteren Teil kann man

                  die Stopfbuchsen erkennen.




                  Heckspant zur Aufnahme der beiden Endteile zum Rumpf.




                  Zur Probe das Heckteil aufgelegt.




                  Hier mit Heckkonus und Ruder.




                  Beide Teile für das Heck , Kunststoff Arikel CNC gefräßt.

                  Alu Artikel gelasert 3 mm stark.




                  Hier noch die originale Lösung von robbe , ich finde

                  etwas zu schwach ausgelegt.


                  Viele Grüsse

                  Comment

                  • mischka75
                    Junior Member
                    • Nov 2007
                    • 24

                    #10
                    Rear Part

                    Hallo neue Bilder vom Bau :



                    Heckteil mit eingeklebten CNC Kunststoff Ring mit 4

                    x M5 Gewinde



                    Seitenansicht Heckteil mit Posotionshilfe.



                    4 x Gewindestangen 140 mm M5 mit Mutter gekontert

                    und mit Uhu Endfest 300 eingeklebt.




                    Original Schraube von robbe.



                    Viele Grüsse

                    Mischka75

                    Comment

                    • jlc
                      Junior Member
                      • Dec 2007
                      • 2

                      #11
                      Did you some test for

                      Did you some test for static diving ?
                      I have some doubt about the performances for this. The notice itself tells that the sub cannot dive without the motor when tank full.
                      The total weight is 19 kg and only 600cc tank. 0.6/19= 3.15%
                      Compared to other sub dyving successfully in static this is very few, they all have tank volume/weight > 10% ?
                      Did you test it for this ? video ?
                      regards Jean Louis

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                      • anonymous

                        #12
                        Just to say thank you

                        Just to say thank you for posting these excellent photos which give a good idea of the building method and build quality.

                        I'm very impressed with the combination of high tech machining with plain ordinary PVC pipe!

                        Looks like a really workable sub.

                        In partial answer to Jean Louis question, perhaps. It is a dynamic diver and so will be rather fast. As such it will not have much need for a ballast tank as long as you are prepared to have it operating at a not very scale (but exciting!) high speed.

                        Davy

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                        • Guest

                          #13
                          Hello

                          I just ordered one from

                          Hello

                          I just ordered one from Austria and will make it a compressor bassed ballast system .Ya a bit more realistic as the real one,I will posibly use the free space between the hulls for ballast tanks.
                          This would be a new apllication to this system and verry challanging since the wtc is the pull out type.
                          It should workout just fine with plenty of free bourd and running time.
                          I will also install hydrualic masts,thats easy.
                          External single point waterproof charging jack that I sell and master external water proof on off switch.
                          Watercoolled brushless motor ,gear train,esc water coolled.Nave lights, and that should do it for scale ops.

                          I dont know if I will go with the aluminum components as of yet since the wtc diamiter is reduced and the cost is increased.
                          Robbe makes an excelent WTC and should be fine with a Compressor bassed system.

                          Best Regards from the Amur Ship Yard Dave

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                          • mischka75
                            Junior Member
                            • Nov 2007
                            • 24

                            #14
                            Hallo , I did not

                            Hallo , I did not use the original tube with 140 mm diameter it is too big for the submarine. The design for the parts inside is not good, to much of free air ! I use a 125 mm diameter tube , the technic-parts are designed on a CAD system on the pc . I think I will use a divetank with ca 800 ml and that will works fine.

                            The static is ok , there are special lines of abs-plastic , they are very close to the aluminium-technic-Gerüst .



                            Hallo hier mal wieder neue Bilder.:



                            Bajonett eingeklebt , auch zu sehen die 4 x 3mm Führungsschiene aus ABS- Kunststoff für das Technikgerüst.



                            Verstärkungsplatte aus 3 mm ABS , damit der Rumpf unten nicht aufplatzen kann.




                            Hinteres Teil , der Rest wird noch entfernt.



                            Abkleben der Stellen zum spachteln. Vorderteil



                            Gespachtelte Stelle , kann nun verschliffen werden.

                            Weitere Info´s folgen.

                            Grüsse
                            Mischka75

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                            • mischka75
                              Junior Member
                              • Nov 2007
                              • 24

                              #15
                              rearpart

                              Hallo hier neue Bilder und Info´s zum Bau.



                              Heckteil , gut zu sehen der Schnitt im Heck.



                              Rumpfteil mit KG-Rohr und Bajonett , die weißen

                              Bahnen im KG-Rohr sind Führungsschienen.

                              Im Heckteil das Gegenstück zum Bajonett.





                              Nach dem ersten Spachteln.





                              Rumpfvorderteil mit KG-Rohr und Bugadapter.

                              Mittig ein M12 Gewindeloch für Extras.

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